Smärta, nålar och cancerhypokondri?

Jag röntgade min skalle förra veckan, eftersom att jag haft ensidig akut bihåleinflammation, vilket är något som både smärtar, och smakar skit i munnen och gav mig inte direkt någon större livslust! No good combo, nå, anyway, så blev jag remiterad till sjukhuset. Väl där inne så blir jag bemött av gummihandskar, plastskynke och jätte nålar, och.. Jag fick panik. Fick en (för)bedövning i form av en nässpray, för att sedan få uppkört 4 st 1.5 dm långa tops i näsan i vrår jag inte ens visste existerade! It hurted! REALLY bad! Men sedan var det dags för nålen! en lika lång, men 2mm bred kanyl! Nåväl, vi behöver inte detaljera vad som hände, men de spolade rent skiten, tog prover och jag fick lämna sjukhuset med en grotesk smärta i ansikte, käke och panna! MEN det var äntligen över! Fram tills nu..?

Fick brev idag från sjukhuset, och detta brev var något jag trodde skulle innehålla provresultat! Men icket. Det var en ny remiss, nästa fredag för att röntga yttligare två gånger! Datortomografi! en utan och en med kontrastvätska! De hade nämligen sett något i mitt skallben de inte gillade! De var ganska överens om att det var en "deffekt i skallbenet" som de uttryckte sig! Och de ville undersöka vidare vad det var, men de var väldigt säker på att detta kunde vara orsaken till att jag fick bihåleinflammation från första början!

Jag är förvisso inte den som kanske oroar sig i onödan över sånt här, men visst kommer min hypokondriska sida fram av och till! Tänk om det är något riktigt dåligt? cancer rent utav? Allt detta pådrag av vad som var från början en helt vanlig förkylning som startade just före repstoppet? Oh fuck.. Små less är jag. Det erkänner jag.

Och det är såna här gånger man saknar att få somna bredvid någon. Som får ens hjärta att slå så hårt att man är mer än stensäker på att man vaknar nästa morgon, en lugnande famn, en tröstande röst! Ett enkelt "jag älskar dig" efter en sen biokväll, Att få hålla handen till ett liveband som sjunger "Här i din famn är världen trygg för mig!" eller bara få höra att allt kommer att bli okej! Men min säng är lika tom som igår, och är lika tom inatt. Tack gode gud för min hund som sover bredvid mig!

Men nu ska vi inte måla fan på väggen! Förmodligen och förhoppningsvis är det inte något jätte allvarligt!
Men det var ändå skönt att skriva av sig!
G'night!

Trackback